پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261942
اعلام جزييات توافق آتش بس جنگ غزه از سوي دفتر نتانياهو
تاریخ انتشار : 1402/09/01 09:37:27
نمایش : 698
دفتر نخست وزير رژيم صهيونيستي جزيياتي از توافق آتش بس را اعلام کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از الجزيره، دفتر «بنيامين نتانياهو»، نخست وزير رژيم صهيونيستي جزيياتي از توافق آتش بس را اعلام کرد.

براساس بيانيه دفتر نتانياهو، کابينه به توافقي که آزادي برخي از اسرا در غزه را تضمين مي‌کند، رأي مثبت داد.

همچنين قرار است ۵۰ زن و کودک اسرائيلي ظرف ۴ روز آزاد شوند و در طي آن درگيري‌ها در غزه متوقف مي‌شود.

اين توافق همچنين شامل آزادي ۵۰ اسير اسرائيلي شامل زنان و کودکان زير ۱۹ سال است.

توافق آتش بس همچنين شامل ورود صدها کاميون کمک‌هاي بشردوستانه، امدادي، پزشکي و سوختي به تمام مناطق نوار غزه بدون استثنا است.

توافق شامل آتش‌بس از سوي دو طرف، توقف تمامي اقدامات نظامي «ارتش» در تمام مناطق نوار غزه و توقف حرکت خودروهاي نظامي در غزه است.

گفته شده است که همه وزراي کابينه نتانياهو به جز ۳ وزير وابسته به حزب تندرور صهيونيسم مذهبي از اين توافق حمايت کردند.

از سوي ديگر، اختلافات در تل آويو بر سر آتش بس در جنگ غزه بالا گرفته است.

در جديدترين اختلاف دروني در تل آويو بر سر اتش بس در جنگ غزه، وزير افراطي کابينه نتانياهو با توافق براي تبادل اسرا مخالفت کرده است.

ايتامار بن‌گوير، وزير امنيت داخلي رژيم صهيونيستي بعد از جدي شدن ماجراي تبادل اسرا گفته است: «بسيار ناراحتم چون آنها (اشاره به کابينه جنگ) درحال حاضر دارند درباره يک معامله صحبت مي‌کنند. ما يک‌بار ديگر شاهد تفرقه هستيم. آنها دوباره دارند حقيقت را از ما پنهان مي‌کنند و يکبار ديگر ما را ناديده مي‌گيرند. شايعات حاکي از آن است که دولت اسرائيل بار ديگر دارد مرتکب اشتباه بسيار بسيار بزرگي مي‌شود.»

بن گوير همچنين افزود: «اين اشتباه، به سبک توافق مبادله «گيلعاد شاليط» در سال ۲۰۱۱ است که منجر به آزادي يحيي سنوار، رهبر حماس در غزه شد و يک نمونه براي پايان بد توافق تبادل زندانيان است. هرگونه توافق براي تبادل اسرا يک «فاجعه» و نشانه حماقت کابينه جنگ است!»

«بنيامين نتانياهو»، نخست وزير رژيم صهيونيستي در سخناني درباره آتش بس در جنگ غزه اعلام کرد که صليب سرخ با اسرايي که آزاد نخواهد شد، ملاقات خواهد کرد.

نتانياهو با تأييد آزادي اسرا گفت که اسرا در چندين مرحله آزاد خواهند شد.

تتانياهو همچنين افزود که دولت اسرائيل امشب با تصميم سختي مواجه بود اما اين تصميمي درست بود، با اين حال، جنگ ادامه دارد و تا تحقق تمامي اهدافمان به آن ادامه مي‌دهيم، در عين حال بازگرداندن گروگان‌ها مأموريتي مقدس است و من به آن پايبندم.

نخست وزير جنجالي رژيم صهيونيستي همچنين افزود که مقامات امنيتي از تصميم آزادي گروگان‌ها به طور کامل حمايت مي‌کنند، اين تصميم به ارتش اين امکان را مي‌دهد که به جنگ ادامه دهد، چون جنگ چند مرحله است و بازگرداندن اسرا در چند مرحله انجام مي‌گيرد و تا رسيدن به پيروزي کامل آرام نمي‌گيريم.

نتانياهو اين را هم گفت که از بايدن خواستم براي بهبود شرايط اين توافق مداخله کند و همين کار هم انجام شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html